Thyg!

Tjabba tjena hallå!

Dags för skriveri igen då ja.. började dagen med att inte vakna förrän halv 10, började liksom skoldagen klockan 12 vilket var najs! Mindre najs var det att man stannade kvar en extra timme i skolan för att man trodde att två kära klasschompisar skulle anlända, men icke! båda var sjukisar, och där satt jag helt solo (w) tur att chrelan kom och höll mig sällskap i alla fall.. blev mycket skratt på bussen hem, vilket alltid är trevlans! ett gott skratt förlänger livet som man brukar säga! Sedan bytte jag om till träningskläder, åt lite och stack sedan till träningen vilket är lika underbart som alltid, kan aldrig få nog <3 Efter träningen blev jag upphämtad av mamma och bror, stack hem och åt, sen har jag bara legat och kollat på beverly hills avsnitt, en hel dvd box avklarad REDAN! har sett klart den på ungefär en och en halv vecka, dumma mig! vad ska jag nu sysselsätta mig med på kvällisarna? aja, det får lösas genom att beställa ännu en dvdbox så abstinensen inte blir alltför smärtsam! är man besatt så är man 8-) lite plugg har man också fått in mellan avsnitten^^

Imorgon är det tandhygienisten som gäller, btw kan jag berätta en lite rolig sak som jag och min mamma skrattade oss fördärvade åt! (oj vad vuxet det lät) i alla fall så fick jag hem en tandläkarkallelse för ett bra tag sen, kanske tre veckor sedan (?), och det visade sig att jag hade fått en ny tandhygienist som skulle kolla mina tänder denna gång. På lappen stod där att han/hon heter; Thyg Widad och så något efternamn. Jag och mamma funderade länge och väl på att Thyg var ett väääldigt fult namn, och vi tyckte det lät lite isländskt och att det lät manligt (vilket jag inte uppskattade). Så igår så bestämde jag mig för att göra en liten research eftersom jag hade alldeles för mycket fritid haha! så jag klickade mig in på google och sökte på "Thyg" för att se om det kom upp en bild på en kvinna eller man, för att denna person som nu var min tandhygienist kunde ju inte vara ensam om att heta Thyg, tänkte jag då. På bilderna kom det bara upp massa bilder på tandläkare, jag klickade upp en bild och såg bara kvinnor, jag blev lättad för jag fattade att Thyg ändå kunde vara ett kvinnligt namn! Under en av bilderna så står där namnen på tandläkarna, men Thyg står inte med, så jag tänker; "äsch, hon är väl inte med på denna bilden då", sedan ser jag att hemsidan HETER Thyg, och jag börjar då inse att jag och mamma har varit helt ute och cyklat. Thyg står ju givetvis för = tandhygienist! jag kunde verkligen inte sluta skratta när jag insåg detta, och verkligen inte mamma heller när jag berättade det för henne i telefonen idag.. herregud, ibland blir man lite rädd för sig själv :( haha. 

Over and out!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0